Šiais laikais kai vis daugiau įmonių ir įstaigų tradicinės funkcijas perkelia į elektroninę erdvę, tam tikros tradiciškos įmonės operacijos vykdomos automatizuotu būdu, t.y. programiniu būdu generuojami dokumentai, prisijungiama prie apriboto tinklo resursų (VPN, duomenų bazių ir pan.). Jei vykdant tokias operacijas įmonė turi tinkamai įteisinti elektroninius dokumentus, kyla poreikis, kad sugeneruotas dokumentas būtų pasirašytas elektroniniu parašu.
Kaip tai padaryti?
Tokius procesus galima atlikti 2 būdais:
Operacijos vykdymo metu
Kai dokumentų generavimo procese dalyvauja įmonės atstovas, kuris gali pasirašyti dokumentus su savo sertifikatu, saugojamu atitinkamoje laikmenoje.
Automatiškai
Jeigu dokumentų kiekis yra didelis arba pats procesas vykdomas taip, kad įmonės atstovas negali dalyvauti jame, tuomet pasirašymo operacija vyksta automatiškai t.y. programiniu būdu be žmogaus dalyvavimo.
Kyla kitas klausimas, o kas gali pasirašyti tokius dokumentus t.y. kieno vardu bus pasirašomi dokumentai?
Manoma kad, net jeigu dokumentai yra generuojami programiniu būdu, elektroninį dokumentą turetu pasirašyti fizinis asmuo, kuris atsako už tos programinės įrangos, tarnybinės stoties, taikomosios sistemos ir pan. funkcionavimą.
Nors tokie sertifikatai yra išduodami fizinio asmens vardu, jie vadinami įrangos sertifikatias.
|